donderdag 2 januari 2014

Tinder - Exit.

Nog steeds wanneer ik aan hem denk voel ik vlinders ontwaken en verschijnt er een stiekeme glimlach op mijn gezicht. Ik weet eigenlijk dat ik hem moet vergeten en me open moet stellen voor andere mannen, maar steeds wanneer ik iemand ontmoet blijf ik diegene vergelijken met hem. Het ergste is, hij weet niet eens wat ik voor hem voel...

Vriendinnen raden me aan dat ik gewoon weer lekker rond moet flirten en maar weer eens aan het daten moet slaan. Ik weet niet of ik hier wel zin in heb.

Na aandringen download sceptisch ik de Tinder-app. Het idee achter deze app is simpel. Wanneer je verbinding hebt met internet zoekt deze app naar potentiƫle partners die deze app ook hebben. Dan begint het "avontuur". Je ziet een foto van iemand en als je diegene aantrekkelijk vind, dan kun je diegene naar rechts swypen. Indien degene niet voldoet aan je eigen verwachtingen, swype je de foto naar links. Wanneer er een match is, dan verschijnt degene in een lijstje met contacten en kun je met elkaar chatten.

Ik open de app en zie de eerste foto. Swype naar links. De volgende foto verschijnt. Nog een swype naar links. De selfies vliegen me om de oren. Links, links, links, links, links en hey, eentje naar rechts. Links, links, links, links, links, links, links, links, links, rechts. Ik heb een match! Ik ga door met foto's swypen en dan krijg ik een berichtje. Het begint als een leuk gesprekje, maar al gauw worden er oneerbare voorstellen gedaan. Ik ben niet preuts, maar hier heb ik geen trek in. Gelukkig bestaat er ook de optie dat je iemand kan blokkeren. Ik ga weer door met foto's swypen.

De komende dagen swype ik wat af tijdens loze momentjes in de trein wanneer ik wifi heb en de lijst met matches groeit aanzienlijk. De foto's die ik tegenkom zijn soms hilarisch te noemen, soms vormen ze een bron van plaatsvervangende schaamte en soms ontroeren of vertederen ze me.
Met sommigen van hen klets ik wat via de Tinder-chat, maar om nou te zeggen dat ik een van deze mannen zou willen ontmoeten voor een drankje... nee. Ik heb dan ook al velen weer geblokkeerd na allerlei "bijzondere" voorstellen.

Ik bekijk de lijst met contacten eens door en dan valt me ineens op dat al deze mannen op hem lijken, maar geen van hen is hem. Het zet me aan het denken. Wat doe ik hier op deze app? Ik open de app nog een keer en ga naar de instellingen. Ik vind uiteindelijk de knop die ik zoek en ik klik er op. "Account verwijderen"

Exit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten