donderdag 9 januari 2014

Out with the old, in with the new

Jarenlang ging je overal met me mee naartoe. Je gaf me een identiteit en zorgde ervoor dat ik kon laten zien wat ik kon. Dat je kleur mettertijd langzaamaan veranderde en dat de tand des tijds aan je vrat kon me niet deren. Je was mijn eerste en dat maakte jou bijzonder.

Je hebt me begeleidt in verschillende landen en zorgde ervoor dat ik daar een stukje vrijheid had. Om je te krijgen moest ik heel wat moeite doen. Ik had er meerdere pogingen voor nodig om overtuigend genoeg te kunnen zijn het kostte me wat tranen en een hoop geduld.

Soms was ik je kwijt, maar gelukkig vond ik je altijd weer op tijd terug. Je klaagde nooit wanneer ik luidkeels in de auto meezong en liet me boos, vrolijk en verdrietig zijn wanneer ik dat was. Nooit had je  opmerkingen over mijn rijgedrag. De eerste jaren dat ik je had, waren op proef. Op een gegeven moment werd je als vanzelfsprekend gezien en de dag is zelfs gekomen dat ik afscheid van je moest nemen.

Ik ruilde je in omdat je houdbaarheid verstreken was. Zonder blikken of blozen overhandigde ik je aan een andere dame die jou daarna nog sneller liet verdwijnen. Je betekende niets voor haar behalve een paar snel verdiende duiten. Voor mij was je bijzonder, maar ik kon niet anders. De regelgeving verbood het me om je te houden.

Lief rijbewijs,

Bedankt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten