vrijdag 19 december 2014

Secret spot, brocolibomen en een tweede surfsessie

Weer een off road weg. We zijn blij dat we vandaag met Brian en zijn busje mee kunnen rijden. Stijle hellingen worden afgewisseld door enorme gaten in het pad. Wanneer we een klein stukje bij de secret spot vandaan zijn waar we het water in willen gaan, worden we verrast met een onwijs mooi uitzicht met cleane lijnen die binnen komen rollen. De mannen zijn meer dan enthousiast, wij ook. We kunnen niet wachten tot we het water in kunnen. Beneden staat, wanneer we aan komen rijden, slechts 1 auto en we zien ook maar 1 surfer uitpaddlen. Bizar hoe rustig het hier is.

Voor we uit kunnen paddlen moeten we ons manouvreren over een keienstrandje die overgaat in steeds grotere keien. We moeten onze sprong het water in goed timen om niet gelijk weer op de stenen te worden gesmeten. De paddle naar achter gaat easy en eenmaal achter de line up kunnen we genieten van de omgeving. 

Na een tip van een van de mannen ziet ik de kans om aan te paddlen en een golfje te pakken. De golf bouwt steeds verder op en is uiteindelijk een van de hoogste golven die ik ooit heb kunnen pakken. Het voelt magisch en er gaat een enorme golf adrenaline door me heen. Met een enorme grijns paddle ik weer naar buiten.

Zo af en toe komt er een enorme set aanzetten waar we zo snel mogelijk voor naar achter paddlen zodat we ze niet over ons heen krijgen.

We blijven zo lang mogelijk en nog iets langer in het water. Met vermoeide armen, een enorme grijns en een gloeiend gezicht van de zon verlaten we voorzichtig via de enorme keien het water.

Via het onverharde pad, brocolibomen en kleine bijna verlaten dorpjes rijden we weer richting de bewoonde wereld. We rijden niet naar ons appartamentje, maar naar de Noordzee boardstore villa. Vandaag verhuizen we hier naartoe zodat we vanavond lekker bij de open haard kunnen chillen.

We zijn er nog geen 10 minuten terug of we plannen al om vandaag nog een tweede surfsessie te doen vandaag. Snel wordt er even een kopje koffie gedronken en dan pakken we snel de boards, wetsuits en handdoeken zodat we naar beneden kunnen lopen naar ons appartamentje om de auto's te pakken en weer op pad te gaan. We rijden weer naar Beliche. Helaas loopt er niet echt een lekker golfje binnen. We rijden terug naar Tonel en zien een paar mooie golven binnenkomen. Toch besluiten we eerst samen nog even een kopje koffie te drinken bij de plaatselijke supermarkt. Na 3 koffies begeeft de koffiemachine het. Voor Emma en mij blijft er niets anders over dan onze vitamine C levels aan te vullen met een verse jus d'orange. Absoluut geen straf.

Na de koffie rijden we gauw terug naar Tonel, en dan toch nog even naar Beliche. Toch weet terug naar Tonel. Joe, Wouter en Hanne gaan het water nog eens in. Tanischa en Emma blijven aan het strand en genieten van het laatste avondzonnetje.

Ik paddle rustig aan uit in de lijn die Wouter mij uit heeft gelegd. Het gaat moeizaam. M'n armen voelen als spaghetti en eenmaal achter bij de line up voel ik hoe sterk de stroming is. Om op dezelfde plaats te blijven liggen moet ik blijven paddlen. Ik besluit dat het niet verstandig is om er in te blijven liggen. Één golfje en dan ga ik er uit. Ik bereid me voor op een lange tijd on het water, maar dan zie ik mijn kans. Ik paddle aan en ik heb de golf te pakken. Het voelt intens lekker die ene golf van deze sessie. Door het schuim van de daarop volgende golven laat ik me naar het strand voeren tot ik de laatste meters door het water moet waden om op het droge zand te komen. Joe en Wouter blijven nog een tijdje in het water en genieten van de mooie binnenrollende golven. Wij genieten op onze beurt weer van een ondergaand zonnetje en fijne gesprekken.

De avond verbrengen we bij de openhaard en met de Pipe masters op tv. Ondertussen maakt Wouter een heerlijke lasagne voor het avondeten en ik maak voor ons allemaal een carrot cake. Een vriend van Wouter, Michael, vergezeld ons vanavond. Zijn binnenkomst was al hilarisch. Alsof hij tegen de ramen aangeplakt stond hoopte hij ons te laten schrikken... Nope, did not work.

Na de 5e ronde zoeken we onze mandjes op. Zeer moe en voldaan vertrekken we naar dromeland...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten