maandag 22 december 2014

Chasing waves and a flight home

Ik word wakker met een katergevoel. Slecht gedroomd en ik besef me dat het echt de laatste dag is voordat ik weer naar huis toe moet. Sterker zelfs, Emma en ik vliegen vanavond alweer terug naar ons koude kikkerlandje. Tegen een uurtje of 10 stappen we de auto's in voor een laatste surfje. Eerst checken we Punte Riva. Helaas, vandaag niet zoals gehoopt. Dan door naar Amado. Close out. Volgende spot, onwijs mooi maar een no-go.

We besluiten een kopje koffie te gaan drinken en dan toch maar terug te gaan naar de villa zodat we gezellig samen kunnen lunchen. Terwijl Joe en Tanischa daarvoor de boodschappen halen, pakken Emma en ik alvast zover mogelijk onze koffers in. Ik word altijd een beetje soft van dit soort momenten. Ik kan niet zo goed tegen afscheid nemen. Het voelt gewoon naar. Dat knagende katergevoel. Lieve en leuke mensen achterlaten, hoe kort je ze ook kent, is nooit chill.

Na een lekkere lunch krijg ik nog even een massage die ik tegoed had naar het motto; voor wat hoort wat. Heerlijk ontspannen op het terras in het zonnetje. Relaxter kan toch bijna niet?

Dan komt toch het moment dat we afscheid moeten nemen. Wouter, Tanischa en Joe willen weer op pad om toch nog wat golven te pakken vandaag. Meer dan begrijpelijk. Met een knuffel en een zoen zeggen we elkaar allemaal tot ziens.

Emma en ik rijden nog 1 keer naar Villa do Bispo om bij de Lidl te pinnen en om de laatste 'Pastel de Nata' van deze vakantie op te halen. Daarna rijden we door naar de wasstraat. Het is hoogst nodig om de auto even uit te zuigen en om hem schoon te spuiten om de off road sporen te kunnen wissen.

Home sweet home... althans, dat was het de afgelopen dagen en binnen een half uur zullen wij dit thuis weer achter ons laten. We laden de auto vol, doen nog 1 laatste check door het huis en rijden dan naar het vliegveld van Faro.

De rit lijkt oneindig lang te duren. Ik ben misselijk, voel een knoop in m'n maag. Afscheid nemen, een prachtige omgeving achterlaten wat even als thuis voelde en wetende dat de komende weken weer afkicken worden wat betreft het surfen.

Nadat we de auto probleemloos ingeleverd hebben, drinken we een lekker kopje koffie voordat we onze bagage laten checken. Het ging weer super smooth, op m'n board wax en Emma's tandpasta na... Ik mag het gelukkig meenemen, de tandpasta wordt helaas geconfisceerd. We doden de tijd tot aan onze vlucht even met winkeltjes kijken en wifi zoeken. De tijd vliegt voorbij en voor we het weten zitten we in een bijna leeg vliegtuig. Slechts 30 passagiers. De vlucht verloopt vrij relaxed. We slapen beide languit op een rij stoelen die we geclaimd hebben en met een leuke Pixar film sluiten we de vlucht af. We weten niet welke het was, maar het was een chille film.

De landing is iets minder chill. Blijkbaar stormt het in Nederland en dit voelen we behoorlijk. De captain en co-piloot bleken gelukkig bekwaam en hebben ons veilig aan de grond gezet. Terug in ons koude kikkerlandje.

We hoeven niet op onze bagage te wachten en Emma kan direct een bus pakken. Ik heb onwijze mazzel dat Robbert me op wil komen halen en thuis af wil zetten. Eigenlijk wilde ik een taxi pakken aangezien mijn enkel hels pijn doet van een dom ongelukje van voor de vakantie. Ik zag het niet zitten om met een enorme board bag door Haarlem te hobbelen. Binnen een mum van tijd ben ik thuis en ik ben Robbert daar enorm dankbaar voor.

En daar zit ik dan helemaal alleen thuis. Aan beide kanten van me zit een kat en de herinneringen aan de afgelopen dagen flitsen door mijn gedachten. Ik ben moe, leeg, op... Maar ik kan niet slapen. Buiten raast de wind en over een uurtje of 6 gaat mijn wekker weer om naar mijn werk te gaan.

Ik heb intens genoten van deze vakantie. Ik ben weer opgeladen en ik heb mijzelf weer terug gevonden. Ik heb een helder beeld voor ogen wat betreft mijn toekomst. Er zullen een aantal dingen gaan veranderen. In de tussentijd ga ik genieten van de Nederlandse surf en droom ik weg over, voor mij nieuw te ontdekken, verre oorden.

Lieve Emma, onwijs bedankt voor alle gezelligheid de afgelopen week. Bedankt dat je mij hebt geholpen bij het uit mijn comfort zone treden. Bedankt voor alle fijne gesprekken, de lol en het spiegelen van de realiteit. Je bent een engel!  Ik had met niemand anders deze reis willen maken!

Lieve Wouter, bedankt voor je gastvrijheid, de gezelligheid, leuke gesprekken en flexibiliteit. We hebben genoten van je passie voor de dino-sporen, de giraffes en het potje scrabble ;) We hebben het onwijs leuk gehad en we kunnen dit alles alleen maar aan anderen aanraden. We komen zeker weer!

Lieve Tanischa, bedankt voor je mooie woorden, gezelligheid en de enorme glimlach op je gezicht. Het was fijn om je te ontmoeten en ik hoop dat je altijd naar je hart zal luisteren en de paden zal bewandelen die voor jou het beste voelen. Ik bewonder de weg die je nu volgt!

Lieve Joe, wat een prachtvent ben je toch! Bedankt voor alle lol, het delen van de golven, de gezelligheid en de soepele schouders!

Lieve Brian, bedankt voor de gezelligheid en de lift van en naar de prachtige surfspot!

Lieve Lau, bedankt dat je mijn katjes hebt verzorgt en op mijn huisje hebt gepast. Het voelde vertrouwd en veilig dat je er was!

Lieve Robbert, onwijs bedankt dat je me van Schiphol hebt afgehaald en thuis af hebt gezet!

Ik kan er weer even tegenaan, al voel ik een enorme portie fernweh opkomen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten