dinsdag 10 december 2013

It's just a matter of time...

"De zon prikt op mijn huid en ik proef het zout op mijn lippen. Voor mij vormen de golven in prachtige barrels, de kleuren variĆ«rend van azuurblauw tot heldergroene tinten en wanneer de zon er doorheen schijnt lijken ze op te lichten. 

Ik paddel langs de schouders van de golven tot ik op de goede plek lig. Wanneer ik om me heen kijk zie ik niemand anders op het water. Het enige wat ik hoor zijn de omslaande golven. Onder mij zwemmen diverse felgekleurde vissen en het enige verdere gezelschap zijn een paar op het water dobberende vogels. Ik neem de rust in me op en laat het even bezinken. 

In gedachten hoor ik een van mijn favoriete liedjes aanzwellenGold on the ceiling - Black Keys, terwijl ik op mijn board ga liggen om te paddelen naar de perfecte plek van waar ik aan mijn take off kan beginnen. 

Ik laat een paar vormende golven aan me voorbijgaan voordat ik het gevoel heb dat dit de perfecte golf zal zijn voor mij. De volgende zal mij een prachtige barrel geven en ik begin te paddelen. Tijdens de pop up blijf ik laag en zorg ik dat mijn board in de golf drukt. Ik zoek mijn balans en ik probeer de druk op mijn board te houden. De muziek in mijn hoofd staat op volle luidsterkte en ik voel hoe het water zich rond om mij heen begint te vormen. ("Down in the waves, she screames again...") Wat ik zie is ongelooflijk. De golf kleurt felblauw van binnen met een gouden omlijsting. Doordat de zon wordt afgeschermd door de muur van water voel ik wat verkoeling op mijn huid. Ik kan het nog niet helemaal bevatten wat er nu gebeurt. Door mijn hand in de golf te steken probeer ik de juiste snelheid te vinden om deze rit zo lang mogelijk te rekken. Steeds dieper raak ik in de barrel en ik probeer weer genoeg snelheid te maken om de barrel weer te kunnen verlaten voor hij omslaat en me met zich mee zal voeren. 

Wanneer ik de barrel verlaat ga ik weer rechtop staan en voel ik hoe de zon mijn huid weer verwarmt. De muziek in mijn gedachten wordt steeds zachter en begint plaats te maken voor een ander deuntje..."

Ik word wakker van mijn wekker en in mijn kamer is het koud. Helaas proef ik geen zout meer op mijn lippen en is het zelfs nog donker buiten.

Deze dag heb ik tijdens het surfen bij Wijk aan Zee een paar heerlijk lange ritjes op de golven gehad. Geen van al deze golven was vergelijkbaar met wat ik in mijn dromen zag langskomen. De golven waren donker gekleurd met witte schuimkoppen en geen volmaakte barrels. Toch heb ik er intens van genoten.

Wanneer ik het water weer uitloop, verkleumd het zout proevend op mijn lippen kan ik niet anders dan glimlachen. Ik draai me nog eens om en kijk over het water. In gedachten zie ik de perfecte golven uit mijn droom weer voor me. Ik grijns en besluit dat mijn droom ooit werkelijkheid zal worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten