vrijdag 13 december 2013

"Flummi"

Soms zijn er van die dagen, waarvan je al van het begin af aan weet, dat het een geweldige dag zal worden. Zelfs op vrijdag de 13e...

De wereld gaat vanmorgen schuil onder een donzen deken van mist wanneer ik het station uitloop. Overal waar ik kijk zie ik mensen gehaast voorbij lopen. Ik vraag me af of ze de vrolijke kerstversiering waarnemen die ik overal zie. Het ziet er schitterend uit en ik voel een warme gloed door me heen gaan.

Wanneer ik richting de tram loop probeer ik met iedereen die ik tegen kom oogcontact te maken en ondertussen glimlach ik naar ze. Als respons ontvang ik vaak een ietwat verbaasde blik die veranderd in een weerspiegeling van mijn glimlach.

Ook in de tram zie ik dat het glimlachen aanstekelijk werkt. Hier krijg ik energie van!

Zodra ik de tram uitstap krijg ik diep van binnen een onverklaarbare drang om de rest van de weg naar mijn werk te huppelen. Wanneer ik denk dat niemand kijkt doe ik dat stiekem een stukje tot ik iemand de hoek om zie lopen. Hij heeft het gezien en kan een grijns niet onderdrukken. Ik wens hem goedemorgen en loop met een blos op mijn wangen verder langs de bloemenmarkt.

Zodra ik het kantoor bij mijn werk binnenloop draai ik een pirouette voordat ik mijn tas neerzet en mijn laptop aansluit.

Het werken gaat relaxed en mijn vrolijkheid steekt zelfs de klanten aan die opbellen. Ze zijn vriendelijk en lachen. Alles lijkt vanzelf te gaan. Ik zet ondertussen een lekker muziekje op en voel me meer en meer een stuiterballetje. Het valt mijn collega op dat ik in opperbeste stemming ben en ik omschrijf hem hoe ik me voel. Na wat onhandige vertaalpogingen en het niet kunnen vinden van het juiste woord, leert hij me dat de vertaling van stuiterbal "flummi" is. Geweldig woord toch?

De helft van de dag moet nu nog komen, maar het kan niet anders dan dat dit een geweldige dag zal blijven!

Let's have a "flummi" day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten