maandag 11 november 2013

Cursus of verkoop-praatje?

Een voor een stiefelden ze de ruimte binnen met het idee vandaag iets te leren aan de hand van een gratis aangeboden cursus van het programma waarmee dagelijks gewerkt wordt. 
Eenmaal binnen wordt er koffie en thee aangeboden en gaat het circus van start. Na een voorstelronde wordt een gelikte presentatie opgedreund die vrij onsamenhangend van het ene onderwerp naar het andere onderwerp overspringt. De enige cohesie is het programma waarin de onderdelen samengebracht worden.
"hmm, die functie ziet er wel handig uit. Tja... zit niet in het pakket wat wij gebruiken." 
Om de vreugde binnen nog wat te vergroten worden er onder de oplettende "cursisten" t-shirts uitgedeeld waarna er een aantal leuke toepassingen worden getoond. Het is zelfs mogelijk om apps te verwerken in het programma. Het nut? Geen idee. Waarom? OMDAT HET KAN! 
De lunch wordt gratis aangeboden en ondertussen bestaat er de mogelijkheid om vragen te stellen. Uiteraard is de conclusie van een aantal vragen dat daarvoor toch echt het uitgebreidere pakket van het programma noodzakelijk is...
Na de lunch, wanneer er weer even iets meer concentratie waarneembaar is onder het publiek, worden er weer wat "interessante" zaken uitgelicht en is het weer mogelijk om een t-shirt te winnen.
Nog 2,5 uur te gaan... mijn concentratie is inmiddels nihil en ik besluit dat ik er meer aan ga hebben om de hele handleiding eens door te spitten. Ik besluit dit volgende week in de loze uurtjes maar eens te gaan doen.
Dan ineens is het bijna 5 uur. Er wordt gevraagd of we een feedbackformuliertje in kunnen vullen waarna de handen netjes op elkaar gaan (Klapvee, klapt u even mee... handjes op elkaar: 1, 2 hupsakee!)
Ik besluit om toch nog even te vragen of er iets mogelijk is binnen het programma, maar hey... daar heb je toch echt een uitgebreider pakket voor nodig en tevens een ondersteunend programma!

Rustig loop ik terug naar het station in gedachten verzonken...
Ik zie mezelf al staan over een jaar of 60... wachtend op dat gratis reisje met de bus naar een of andere afgelegen kantine waar ons allerlei handige prullaria aangeboden worden tegen een "zacht" prijsje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten