maandag 21 april 2014

Van dansen tot sjansen en van mens tot aap

De noten die elkaar opvolgen, vervlochten tot melodieën kunnen veel losmaken in mens en dier. Het kan je tot rust brengen, je krijgt er energie van of het brengt je inspiratie.

Ik vind het prachtig om te zien hoe muziek tijdens een feestje ieder mens anders stimuleert op de dansvloer. Afgelopen zaterdag was dat weer eens geweldig te observeren.

De mensen die dezelfde muziek op hun trommelvliezen voelden trillen, waren grofweg te onderscheiden in vijf categorieën:

1. 'Muziek, tijd voor een feestje!'
Deze danst er lekker op los, lacht met iedereen en werkt aanstekelijk. De muziek die er gedraaid wordt is niet van belang, zo lang er maar muziek is! Van simpele danspasjes tot een moshpit. Van gespring tot draaiende heupjes.

2. 'De heupjes gaan los en ik voel me sexy'
Deze mannen en vrouwen genieten ervan en dansen de nacht door. Elke bas-toon staat garant voor een sierlijke beweging waarbij ze oogcontact maken met het voor hen aantrekkelijke geslacht.

3. 'Ik vind het wel leuk, maar ik ben bang dat ik voor schut sta'
Deze groep waagt af en toe een dansje en hoopt dat er niemand kijkt...

4. 'Dansen? Moet dat?'
Ze staan rustig aan de kant met een biertje in de hand. Ze vinden alles prima. Heel soms kun je ze betrappen op een paar wiegende heupjes.

5. 'Oehahahaha! Het beest komt in ze los'
Deze apen, ehm Neandertalers, dansen niet. Ze beuken tegen iedereen en alles aan. Springen er op los en zelfs de rustigste nummers zijn naar hun idee geschikt voor een wilde moshpit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten