donderdag 10 april 2014

Flirten in verschillende dimensies

Wanneer ik met mensen praat, kijk ik ze altijd intens in de ogen. Het is een gewoonte van me en ik vind het prettig. Sommigen kunnen er tegen, andere worden er verlegen van. Zo nu en dan speel ik daarmee en stiekem geniet ik daarvan.

Toch ben ik een onwijs slechte flirt als het gaat om het flirten met iemand die ik zelf leuk vind. Ik kan de man in kwestie dan prima recht in zijn ogen aankijken, maar ik heb het gevoel dat mijn zinsopbouwsels dan steeds meer te wensen aan zich overlaten. Tot ik over mijn woorden begin te struikelen en een beetje verlegen word.

Professioneel flirten op de werkvloer, daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik vind het heerlijk en het spel wat daardoor ontstaat amuseert me. De aaneenschakeling van zetten die samen een intieme en toch afstandelijke dans vormen. Net iets langer blijven aankijken dan noodzakelijk, bewust de toonhoogte van je stem verlagen, net even de hand op de arm leggen van de ander of de gesprekspartner spiegelen tot hij onbewust jou begint te spiegelen.

Onbewust flirten... daarin ben ik blijkbaar erg goed en dan met name als ik ergens mee bezig ben waar ik passievol over ben. Ik heb het dan echt niet in de gaten en mij moet achteraf verteld worden dat ik het totaal gemist heb dat ik sjans had. Een tijd geleden sprak ik, nadat ik na het surfen het water uit kwam, met een zeer aantrekkelijke man. Ik was er totaal niet mee bezig om met hem te flirten; ik was te vol van de fijne surfsessie die ik net had gehad. Hij vroeg me letterlijk of ik ook naar een bepaald festivalletje wilde komen waar hij ook zou zijn. Hij vertelde me precies waar ik hem kon vinden. Ik had het niet in de gaten... Ik vertelde hem enthousiast dat ik een ander feestje zou bezoeken en daar met de voetjes van de vloer zou gaan. Hij probeerde me nog eens over te halen en nog steeds kwam het besef niet op gang... We hadden het nog even over de surfsessie en daarna kwamen zijn vrienden het water uit. We zwaaiden nog even en weg was hij. Twee vriendinnen wezen me op mijn gemiste kans en dat ik wel heel erg opzichtig met hem aan het flirten was. Ik was me van dat laatste absoluut niet bewust. Ik was gewoon nog stoked en voor iets anders was er geen ruimte in m'n koppie. Hem heb ik daarna nooit weer gezien. Helaas.

Bewust flirten om iemand te kunnen verleiden of in de gaten hebben wanneer ik sjans heb; zou ik het ooit eens leren...? Misschien moet ik toch maar eens meedoen met een workshop burlesque dansen en de kunst van het verleiden mezelf eigen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten