donderdag 8 mei 2014

Dromen en wensen in zeepbellen


Duizenden kleine zeepbellen en een aantal die groter zijn. Stuk voor stuk gevuld met dromen die we opbouwen. We vullen ze en vervullen ze, sommigen barsten en sommigen stijgen tot ongekende hoogtes.

Dagelijks ontstaan er meer en meer. Eigenlijk zou de wereld om ons heen kunnen bestaan uit duizenden schitterende bellen in het zonlicht, meedeinend op het ritme van de wind. Het is mooi hoe we kunnen verlangen naar een bepaald doel die ons naar een richting begeleid tot we een droom waar kunnen maken. Met mijn ogen gesloten tel ik de denkbeeldige bellen om mij heen. Ik heb nog veel wensen en die hoop ik op een dag waar te kunnen maken. Ik zie hoe anderen vele dromen laten varen. Dingen laten, om eigenlijk niet legitieme redenen. Ik zie hoe mensen zichzelf vergeten. Vergeten om zichzelf te zijn, vergeten om te genieten en vergeten om dromen na te jagen en gehaast dingen in proberen te halen wanneer het bijna te laat is. En dan... zelfs dan vergeten ze om te genieten.



Een van mijn grootste dromen is zojuist uiteen gespat en er glijdt een traan over mijn wang. Ik kijk naar buiten en zie hoe de zon langzaam weer tevoorschijn komt. In gedachten doop ik de bellenblaas weer in een busje met zeepsop tot er zich een vlies voor het oog vormt. Voorzichtig haal ik hem uit het sop en blaas er zachtjes tegenaan tot een bel ontstaat. Behoedzaam blaas ik verder tot de bel groot genoeg is om aan de lucht vrijgegeven te worden en mee te varen op de wind. Klaar om een nieuwe droom vast te houden. Mijn droom leeft voort, opnieuw gevormd en op een dag zal ik alsnog uitpaddelen in de golven op Hawaii en die ene golf pakken die de mijne zal zijn...
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten