zaterdag 17 mei 2014

Surfen, instant happiness

Ik zet voor het eerst sinds een week of 3 eindelijk weer een voet in de zee met mijn prachtige rode surfboard onder de arm. Ik neem een moment om alles in me op te nemen en adem diep in terwijl ik over de zee richting de golven staar. Bijna direct voel ik hoe een warme gloed door me heen gaat. Ik word rustig en begin te stralen. Wat heb ik dit gemist...

De golven hebben redelijk wat kracht en zo nu en dan zit er een leuk golfje met fijne hoogte tussen. Van mij zou het nog veel hoger mogen zijn, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik gelukkig ben. Bizar eigenlijk dat je binnen een paar minuten die instant happiness kan ervaren. 

De tijd in het water vliegt voorbij en elk golfje wat ik afglijdt maakt de grijns op mijn gezicht groter. De sfeer is relaxed en het zonnetje zorgt voor een paar rode wangen.

Het liefste zou ik nu even een pauze-knop willen hebben, zodat ik een tijdje kan blijven hangen in dit moment. De afgelopen weken voelden voor mij als een opeenstapeling van van alles en nog wat en zorgden voor chaos in m'n hoofd. Die paar uurtjes die ik nu in het water doorbreng, zorgen voor de ontspanning die ik weken lang niet heb kunnen voelen. Nu weet ik weer hoe belangrijk dit is. Ik merk dat ik voor me uit zit te staren en ineens zie ik een mooie golf aanrollen. Ik ga liggen op mijn board en begin met paddelen. Het ritje wat hierop volgt geeft me een euforisch gevoel voordat ik me in het water laat vallen. In gedachten druk ik op play. Ik kan de wereld weer eventjes aan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten