donderdag 2 oktober 2014

Een zoetsappige sensatie

Uitgestald in kartonnen schappen stralen ze me tegemoet. De kleuren variëren van intens rood tot helder groen en het water loopt me gelijk in de mond.

Ze komen uit de streek waar ik vandaan kom. Toen ik daar nog woonde genoot ik van de prachtige bloesem die te zien was op de akkers. Wanneer er dan een zacht briesje over de velden streelde kwam er een subtiel zoetige geur vanaf. Langzaam aan verdween de bloesem die dan plaats begon te maken voor de heerlijke vrucht. Zon en regen wisselden elkaar af en zorgen voor essentiële voedingsstoffen tot ze groot genoeg gegroeid waren en geplukt konden worden door sterke handen.

Ze zijn er weer, mijn favoriete appels. Geen andere appelsoort smaakt zo heerlijk intens als deze. Ik neem nog een hap en ik geniet ervan. De komende maanden ligt deze lekkernij weer in mijn fruitmand. De lekkerste appel; Elstar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten